You are currently viewing eTwinning 2021-22: «TO READ or not TO READ»

eTwinning 2021-22: «TO READ or not TO READ»

Με επιτυχία υλοποιήθηκε το πρόγραμμα eTwinning με τίτλο «TO READ or not TO READ» με 7 μαθητές της Β Λυκείου (Ρ.Σ, Ι.Π., Ι.Σ., Μ.Σ, Β.Σ., Ν.Τ και Κ. Μ) τη φετινή σχολική χρονιά (2021-22) στο 1ο Πειραματικό Λύκειο Λάρισας.

Στο πρόγραμμα, το 1ο Πειραματικό Λύκειο Λάρισας, διά της υπευθύνου εκπαιδευτικού αγγλικής γλώσσας Βασιλικής Παπαϊωάννου, υπήρξε συνιδρυτής με το Γυμνάσιο ? Λύκειο Vlasotince, της Σερβίας και εταίρους τα Λύκεια 1. Karasu Atat?rk Anadolu Lisesi και 2. L?leburgaz Ramazan Yaman Fen Lisesi, L?leburgaz, Turkey.

Το πρόγραμμα είχε διάρκεια από το Σεπτέμβριο 2021 ως τέλη Μαΐου 2022 και περιελάμβανε εθνικές και διακρατικές δραστηριότητες που βοήθησαν τους μαθητές να αναπτύξουν επικοινωνιακές, κοινωνικές και συνεργατικές δεξιότητες καθώς και δεξιότητες ενσωμάτωσης της τεχνολογίας στη μαθησιακή διαδικασία , κριτική σκέψη και δημιουργικότητα. 

Αφού οι μαθητές συστήθηκαν https://padlet.com/biljana_pipovic71/32jlzlkrmv8n3v7e με ένα βιογραφικό, πρωτότυπο ποίημα, χρησιμοποιήθηκαν πολλά εργαλεία σε μια σειρά δραστηριοτήτων που σχετίζονταν θεματικά με τη λογοτεχνία, και τη φιλαγνωσία και συνδέονταν με το πρόγραμμα σπουδών και των 3 χωρών (Ελλάδα ? Σερβία ? Τουρκία).

Συγκεκριμένα, ανιχνεύτηκαν αρχικά τα ενδιαφέροντα των μαθητών ως προς τα είδη ανάγνωσης που προτιμούν και κατόπιν, ανά μήνα, σχηματίζονταν διακρατικές ή εθνικές ομάδες με μαθητή/τρια αρχηγό και εκπαιδευτικό ? μέντορα προκειμένου να υλοποιηθούν δραστηριότητες που απαιτούσαν αγάπη για το διάβασμα, ενασχόληση με αρκετά λογοτεχνικά είδη, γνώση προηγούμενη ή εξερεύνηση εργαλείων ΤΠΕ, συνεργατικότητα, συγχρονισμό, ανάληψη πρωτοβουλιών και επικοινωνιακές δεξιότητες.

Τα λογοτεχνικά είδη που προσεγγίστηκαν ήταν:

  • Το ποίημα «IF» by Rudyard Kipling 
  • To ποίημα AUTOBIOGRAPHY IN FIVE CHAPTERS by Portia Nelson (εδώ απαγγέλει η μαθήτρια της Β Λυκείου Ιωάννα. Π.) https://www.youtube.com/watch?v=1pa-Yl-eHpg&feature=youtu.be
  • To έργο Romeo and Juliet by Shakespeare
  • Η ιστορία «A Case of Identity» by Sir Arthur Conan Doyle.
  • Το μυθιστόρημα «Περηφάνεια και Προκατάληψη» της Jane Austen

Ενδεικτικά κάποιες από τις διακρατικές δραστηριότητες του προγράμματος φαίνονται εδώ:

ROMEO AND JULIET:

  1. Choose a character from the play and write a post to a problem page about their problem asking for advice. You are to write in the first person singular. The answers are to be posted on the Padlet.

The students choose one problem posted by a partner from another country and write a reply offering advice or suggestion how the problem they have can be solved. The replies are to be posted in the comment of the problem in the Padlet.

https://padlet.com/biljana_pipovic71/f23d406mbbnvke1n

  1. Ss had to create their own memes: https://padlet.com/biljana_pipovic71/b16kvh8ns4x2y99k
  2. Choose one of the giving tasks:

       Write a mini-saga version of the play 

       Design a theatre poster

       Write a different ending

       A page from Juliet?s Diary

       A page from Romeo?s Diary

      (modern version) An Instagram chat between Romeo and Juliet

       A Tweet of the tragic event in the form of the news.

http://linoit.com/users/biljana_pipovic/canvases/Romeo%20and%20Juliet

  • SHERLOCK HOLMES

Read the story A Case of Identity by Sir Arthur Conan Doyle.

Based on your impressions of the story itself (the plot), characters, the message (your conclusion), you should edit a photo.

You are to upload the photo and a short description with an explanation of the symbols you have used here:

https://padlet.com/biljana_pipovic71/eia2ivu1znoj8vpt

  • PRIDE and PREJUDICE (3 δραστηριότητες, των οποίων η περιγραφή και το αποτέλεσμα φαίνεται στο παρακάτω padlet)

https://padlet.com/elryab/prideandprejudice

To πρόγραμμα αξιολογήθηκε με τη λήξη του (Μάιος 2022) από μαθητές, εκπαιδευτικούς και γονείς και η τροφοδότηση θα ληφθεί υπόψη στον εκ νέου σχεδιασμό του προγράμματος. Oι μαθητές εξέφρασαν την ικανοποίησή τους για την άρτια οργάνωση και  υλοποίηση του προγράμματος και αποκόμισαν γνώσεις, εμπειρία και δεξιότητες.