Όμιλος ENGLISH LITERATURE/Αγγλική λογοτεχνία, Υπεύθυνη: Βασιλική Παπαϊωάννου (ΠΕ06)

Τίτλος: TO READ or not TO READ?  (Να διαβάζει κανείς ή να μη διαβάζει;;)

Οι μαθητές θα μάθουν να συστήνονται με ποιητικό τρόπο, να απαντούν σε (online) ερωτηματολόγιο ανίχνευσης αναγκών, θα μάθουν να αγαπούν την ποίηση και την αγγλική λογοτεχνία και να κάνουν δραστηριότητες με χρήση ΤΠΕ που καλλιεργούν τις ψηφιακές δεξιότητες, καθώς και δεξιότητες της επικοινωνίας, της συνεργασίας, της δημιουργικότητας και της κριτικής σκέψης (4Cs).

Οι μαθητές θα μάθουν να διαβάζουν, να κάνουν εθνικές και διακρατικές συνεργασίες χρησιμοποιώντας την αγγλική γλώσσα, με οφέλη για την παραγωγή και κατανόηση του γραπτού και προφορικού λόγου στα αγγλικά και θα αναπτύξουν την ενσυναίσθηση αντιλαμβανόμενοι ότι ίσως υπάρχει διαφορετική οπτική στο να ‘βλέπει’ κάποιος την ποίηση και τη λογοτεχνία .

Αισιοδοξούμε ότι οι μαθητές/μαθήτριες μας θα ξανά αγαπήσουν το ελληνικό και αγγλικό βιβλίο και θα αναζητούν λίγο χρόνο στο μέλλον να απολαμβάνουν τη συντροφιά του, μειώνοντας το χρόνο που περνούν στα κοινωνικά δίκτυα. Αισιοδοξούμε ότι εκτός από την προσφερόμενη γνώση, η ανάγνωση θα αυξήσει τη φαντασία τους και θα εκτοξεύσει τη δημιουργικότητά τους.

Επειδή μέρος των παραδοτέων του ομίλου θα αποτελέσουν και etwinning project, οι σκοποί και τα προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα του θέματος έχουν λεπτομερώς αναρτηθεί στην πλατφόρμα του eTwinning  https://live.etwinning.net/projects/project/316996  από τις 14.9 που το πρόγραμμα πήρε έγκριση από την Εθνική Υπηρεσία Etwinning Ελλάδας και Σερβίας με συνιδρυτή το Λύκειο  Gimnazija “Stevan Jakovljević”  Vlasontice, Σερβία και μέλη το Λύκειο Karasu Atatürk Anadolu Lisesi της Τουρκίας και το Λύκειο Vinhais, Portugal Agrupamento de Escolas D. Afonso III, Vinhais  της Πορτογαλίας.

Ο σχεδιασμός του προγράμματος φαίνεται εδώ:https://twinspace.etwinning.net/194768/pages/page/1750894

Ομιλος Πληροφορική-Προγραμματισμός, Υπεύθυνος: Γιακοβής Δημήτρης (ΠΕ86)

Τίτλος: Μαθαίνοντας την Python

O Όμιλος θα κάνει ένα ταξίδι στη Γλώσσα προγραμματισμού Python. Οι μαθητές θα μάθουν να σκέφτονται αλγοριθμικά και στη συνέχεια μαθαίνοντας τις βασικές εντολές της Γλώσσας θα κατασκευάσουν απλά, αλλά και σύνθετα προγράμματα

Η Python, συνδυάζει την απλότητα με τις προηγμένες δυνατότητες. Είναι αρκετά φιλική προς τον νέο προγραμματιστή, χωρίς ιδιαίτερη σύνταξη και αυστηρούς κανόνες.
Αρκετές από τις δημοφιλέστερες σελίδες στο διαδίκτυο είναι δομημένες με Python, όπως για παράδειγμα το Instagram.

Όμιλος Βιολογία: Εμβολιασμός και συνομωσιολογικές θεωρίες, Υπεύθυνη: Τζιμουράγκα Χρυσούλα (ΠΕ04.04)

Τίτλος: ΑΛΗΘΕΙΑ ΚΑΙ ΠΑΡΑΜΥΘΙΑ, τα εμβόλια και η βιοτεχνολογία

Στο πλαίσιο της λειτουργίας του ομίλου, οι μαθητές θα πληροφορηθούν, τι είναι τα εμβόλια, πώς δρουν και ποια είναι η συμβολή της βιοτεχνολογίας στην ανάπτυξη και την ασφάλεια των εμβολίων. Θα μάθουν να αναζητούν, υλικό και πηγές, με επιστημονική βάση και να το αξιολογούν. Θα προβληματιστούν για τις συνομωσιολογικές θεωρίες που έχουν αναπτυχθεί, ιδιαίτερα το τελευταίο χρονικό διάστημα, για τους εμβολιασμούς και το ρόλο της βιοτεχνολογίας. Θα διερευνήσουν και θα αναπτύξουν κριτική στάση σε αντιεπιστημονικές και αβάσιμές φήμες και θεωρίες και υπεύθυνη στάση στο θέμα των εμβολιασμών. θα ευαισθητοποιηθούν για τη σημασία και την ποιότητα της ζωής και το ρόλο της επιστήμης.

Όμιλος Πολιτικών και κοινωνικών επιστημών, Υπεύθυνη: Δαλαμήτρα Στεργιανή (ΠΕ02)

Τίτλος: Είμαι κι εγώ Ευρωπαίος πολίτης

Το συγκεκριμένο πρόγραμμα έχει ως στόχο την αναβάθμιση της γνώσης των νέων για τον ευρωπαϊκό κοινοβουλευτισμό και τις αξίες της πολιτικής δημοκρατίας στην Ευρώπη, την εξοικείωση των μαθητών με τις βασικές πολιτικές και τα θεσμικά όργανα της Ευρωπαϊκής Ένωσης και ιδιαίτερα με το Κοινοβούλιο.

Μέσα σ’ αυτό το πλαίσιο θα συνειδητοποιήσουν την ευρωπαϊκή τους ταυτότητα και θα συμμετέχουν πιο ενεργά στη διαμόρφωση του δημόσιου βίου καθώς και στην εμπέδωση της πολιτικής δημοκρατίας στην Ευρωπαϊκή Ένωση.

Όμιλος Πληροφορικής, Οικονομίας, Καινοτομίας, Περιβάλλοντος, Υπεύθυνη: Δημουλά Δέσποινα (ΠΕ86)

Τίτλος: Ανακυκλώνω – Δίνω ζωή

Οι μαθητές θα δημιουργήσουν μια καινοτόμο επιχείρηση για ανακύκλωση υλικών αναπτύσσοντας ψηφιακές δεξιότητες, ικανότητες επίλυσης προβλημάτων, δεξιότητες επιχειρηματικότητας με στόχο τη βιώσιμη ανάπτυξη, την υπεύθυνη παραγωγή και κατανάλωση και την προσφορά στο κοινωνικό σύνολο.

Όμιλος Εργαστήρι Ηθικής Ανάπτυξης, Υπεύθυνη: Ψύρρα Χρυσούλα (ΠΕ01)

Τίτλος: Ψάχνοντας την Ευτυχία

Ένας όμιλος για όλους τους μαθητές που θέλουν να:

– Αξιοποιήσουν τον καλύτερό τους εαυτό, αναπτύσσοντας το χαρακτήρα τους,

– Εξασκηθούν στην ενσυναίσθηση, καλλιεργώντας υγιείς σχέσεις,

– Διαχειρίζονται και να μειώνουν το θυμό τους, αξιολογώντας τις σκέψεις και τις πράξεις τους,

– Επιλύουν τις συγκρούσεις για να συνυπάρχουν αρμονικά με όλους στο σχολείο και στην κοινότητα, ,

– Μάθουν να διαχειρίζονται την αδικία και την απόρριψη,

μέσα από την Αποκαταστατική Δικαιοσύνη και τη Συγχώρεση.

“Διαδικασία

Η επιζήτηση του νοήματος της ζωής μέσα από ταινίες, παιχνίδια ρόλων και θεατρικούς αυτοσχεδιασμούς, ζωγραφική, επισκέψεις, συνεντεύξεις, έρευνα, ανακάλυψη, διάλογο, πειραματισμό και αυτοπαρατήρηση. “

Όμιλος Ψυχολογία/Αθλητισμός, Υπεύθυνοι: Μίχης Αναστάσιος (ΠΕ11) & Ξενοπούλου Παρασκευή (ΠΕ11)

Τίτλος: Προαγωγή της ψυχικής υγείας και μάθησης: κοινωνική και συναισθηματική αγωγή στο σχολείο

Το πρόγραμμα αποσκοπεί στην προαγωγή της ψυχικής υγείας των μαθητών/τριων στο πλαίσιο του σχολικού περιβάλλοντος και στη διαμόρφωση ενός κλίματος αμοιβαίου σεβασμού, κατανόησης και αποδοχής των ιδιαιτεροτήτων στη σχολική τάξη, μέσω της καλλιέργειας δεξιοτήτων σε θέματα αντιμετώπισης αγχογόνων καταστάσεων, ενίσχυσης των επιμέρους τομέων της αυτοαντίληψης, της αυτοεκτίμησης και αυτοπεποίθησης, καθώς και σε θέματα επίλυσης των προβλημάτων επικοινωνίας και συγκρούσεων μεταξύ των μαθητών.

Η υλοποίηση του προγράμματος θα πραγματοποιηθεί μέσω βιωματικών εργαστηρίων (ομαδοσυνεργατική διδασκαλία, διερευνητική – αποκαλυπτική, παιχνίδι ρόλων, μελέτη περίπτωσης κ.λπ.) και πρακτικών μαθημάτων φυσικής αγωγής στο κλειστό γυμναστήριο του σχολειού.

Όμιλος Πολιτισμός -Δραστηριότητες Τέχνης, Υπεύθυνη: Καρύτσα Αντιγόνη (ΠΕ02)

Τίτλος: Καλλιτεχνικό Εργαστήρι Σχεδίου – Ζωγραφικής

Στον συγκεκριμένο όμιλο οι μαθητές εμπλέκονται βιωματικά στην παραγωγή καλλιτεχνικών έργων σχεδίου και ζωγραφικής. Συμμετέχοντας σε ομαδικές και ατομικές δραστηριότητες καλλιεργούνται εκτός των άλλων , μέσα από τη διαδικασία της τέχνης, η δημιουργικότητα, η δυνατότητα έκφρασης ιδεών και συναισθημάτων αλλά και οι δεξιότητες και οι κλίσεις τους.

Παράλληλα, μέσω της επαφής με έργα τέχνης οι μαθητές αναπτύσσουν το αισθητικό τους κριτήριο , την καλαισθησία και κάνουν την τέχνη αδιάσπαστο μέρος της καθημερινής ζωής τους, εκτιμώντας τη συμβολή της στην ελληνική και παγκόσμια κληρονομιά.

Όμιλος Ελληνικής Γλώσσας, ομάδα διαλεκτογνωσίας, Υπέυθυνος: Σιλιτζής Χαράλαμπος (ΠΕ02)

Τίτλος: Το Θεσσαλικό γλωσσικό ιδίωμα: τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του και ο τρόπος αναπαράστασής του σε κείμενα μαζικής κουλτούρας

Στόχος της Ομάδας Διαλεκτογνωσίας είναι η καλλιέργεια της διαλεκτικής ενημερότητας των μαθητών και η διερεύνηση των στάσεών τους προς τη γλωσσική ποικιλότητα και πιο συγκεκριμένα προς το Θεσσαλικό ιδίωμα. Παράλληλα, επιχειρείται η εξέταση του τρόπου αναπαράστασης του Θεσσαλικού ιδιώματος και των ομιλητών του σε κείμενα που ανήκουν στον χώρο της μαζικής κουλτούρας.

Όμιλος Τοπική Ιστορία, Υπεύθυνη: Βερέμη Ανδρονίκη ΠΕ(02)

Τίτλος: Β’ Παγκόσμιος Πόλεμος- Ιταλική κατοχή στη Λάρισα- Αντικρουόμενες αντιλήψεις και τραύμα

Τι γνωρίζουμε για την ιστορία της πόλης μας στη διάρκεια του Β΄ Παγκόσμιου πολέμου; Υπάρχουν ίχνη της παρουσίας και της δράσης των κατακτητών στον τόπο που ζούμε; Υπάρχουν μαρτυρίες ανθρώπων που έζησαν τα γεγονότα της κατοχής και της Αντίστασης;

Προσεγγίζοντας το εθνικό αφήγημα, δύσκολα βρίσκουμε πληροφορίες για την τραγική καθημερινότητα στις επαρχιακές πόλεις, για τις πράξεις Αντίστασης, για τις τραυματικές εμπειρίες των κατοίκων. Ας προσπαθήσουμε να ανιχνεύσουμε τα γεγονότα της εποχής, να βαδίσουμε στα μέρη του μαρτυρίου, να ακούσουμε τις ιστορίες των ντόπιων, των παππούδων και των γιαγιάδων μας. Ας γράψουμε το δικό μας ιστορικό αφήγημα για τη δική μας πόλη, τη Λάρισα…

Όμιλος Τοπική Ιστορία, Υπεύθυνος: Λαμπρούλης Δημήτριος (ΠΕ03)

Τίτλος: Ίχνη του Β΄ Παγκόσμιου Πολέμου στην πόλη μας.

Τι γνωρίζουμε για την ιστορία της πόλης μας στη διάρκεια του Β΄ Παγκόσμιου πολέμου; Υπάρχουν ίχνη της παρουσίας και της δράσης των κατακτητών στον τόπο που ζούμε; Υπάρχουν μαρτυρίες ανθρώπων που έζησαν τα γεγονότα της κατοχής και της Αντίστασης;

Προσεγγίζοντας το εθνικό αφήγημα, δύσκολα βρίσκουμε πληροφορίες για την τραγική καθημερινότητα στις επαρχιακές πόλεις, για τις πράξεις Αντίστασης, για τις τραυματικές εμπειρίες των κατοίκων. Ας προσπαθήσουμε να ανιχνεύσουμε τα γεγονότα της εποχής, να βαδίσουμε στα μέρη του μαρτυρίου, να ακούσουμε τις ιστορίες των ντόπιων, των παππούδων και των γιαγιάδων μας. Ας γράψουμε το δικό μας ιστορικό αφήγημα για τη δική μας πόλη, τη Λάρισα…

Όμιλος Ισότητα των φύλων & Ιστορία, Υπεύθυνη: Καραλοπούλου Αθηνά (ΠΕ02)

Τίτλος: Μιλώντας για τις «σιωπές» της ιστορίας: η γυναικεία παρουσία στην ιστορική ροή

Μέσα από τον όμιλο, θα αναζητήσουμε πληροφορίες για τη θέση, τη δράση και την καθημερινή ζωή των γυναικών, σε διάφορες ιστορικές περιόδους, μια ‘όψη’ του παρελθόντος που συχνά παραλείπεται.
Η χρήση του διαδικτύου αλλά και της προσωπικής μαρτυρίας ανθρώπων θα μας βοηθήσουν να ανιχνεύσουμε τις ποικίλες διαστάσεις που μπορεί να πάρει το ζήτημα της ισότητας των φύλων διαχρονικά και να συζητήσουμε τα πιθανά στερεότυπα.
Και επειδή η γνώση της ιστορίας ¨φωτίζει¨το σήμερα, η αναζήτηση και η συζήτησή μας θα περιλάβει και σύγχρονα θέματα (π.χ. η θέση της γυναίκας σε χώρες εκτός Ε.Ε., η έμφυλη βία κλπ)

Όμιλος Πολιτισμός, Υπεύθυνη Σιούλα Ελένη (ΠΕ02)

Τίτλος: Θεατροπαιδαγωγικό Εργαστήρι

Οι μαθητές/τριες θα έρθουν σε επαφή με τη λογοτεχνία και τη γλώσσα μέσα από την τέχνη του θεάτρου. Η δραματοποίηση , το παιχνίδι ρόλων θα είναι το όχημα για να αναπαραστήσουν βιωματικά τα προβλήματα, τις σχέσεις, τις ανησυχίες αλλά και τα όνειρά τους ως έφηβοι!

Όμιλος Φυσικής, Υπεύθυνος: Ζιάκας Δημήτριος (ΠΕ03)

Ενεργειακό αποτύπωμα CO2 – Εναλλακτικές μορφές ενέργειας – Πυρηνική Σχάση- Πυρηνική Σύντηξη.

Γιατί όταν πλένουμε τα χέρια μας επιβαρύνουμε το περιβάλλον;
Γιατί όλα τα αυτοκίνητα που θα κυκλοφορούν στην Ε.Ε. μετά το 2030θα είναι ηλεκτρικά;
Είναι πράγματι βλαβερές οι ανεμογεννήτριες;
Είναι το ίδιο φαινόμενο η πυρηνική σχάση και η πυρηνική σύντηξη;
Γιατί η ραδιενέργεια δεν έχει ούτε πατρίδα ούτε σημαία ούτε θρησκεία;

Όμιλος 1.Αγγλική Λογοτεχνία (19ος αιώνας – σήμερα), 2. Κινηματογράφος, 3. Πολυτροπικότητα, 4. Κριτικός γραμματισμός, Υπεύθυνη: Παπαθεοδώρου Λουκία (ΠΕ06)

Τίτλος: Τα φύλα στην αγγλική λογοτεχνία και τον κινηματογράφο (19ος αιώνας – σήμερα)

Οι μαθητές θα προσεγγίσουν τον τρόπο που παρουσιάζονται τα φύλα και πιο συγκεκριμένα θα εστιάσουν στον ρόλο των γυναικών στην αγγλική λογοτεχνία του 19ου αιώνα έως σήμερα. Μέσα από την επεξεργασία αυθεντικών έργων της αγγλικής λογοτεχνίας, την προβολή κινηματογραφικών μεταφορών συγκεκριμένων έργων όπως και άλλων επιλεγμένων ταινιών σχετικών με τη θεματολογία του ομίλου και μέσω της εξοικείωσης με πολυτροπικά κείμενα (διαδίκτυο κ.ά.) αναμένεται οι μαθητές να αναπτύξουν την κριτική τους ικανότητα, ώστε να μπορούν να αποκωδικοποιούν και να διαχειρίζονται αποτελεσματικότερα την πληθώρα των πληροφοριών που τους περιβάλλει.

Όμιλος Ενημέρωση, Επικοινωνία, Υπεύθυνη: Βουλτσίδου Δήμητρα (ΠΕ02)

Τίτλος: ΜΜΕ & Social Media

Οι μαθητές μέσω βιωματικής και ερευνητικής μάθησης θα γνωρίσουν τον κόσμο των ΜΜΕ και θα εξοικειωθούν με τις έννοιες της δημοσιογραφίας και της δημοσιογραφικής δεοντολογίας. Θα κατανοήσουν την αξία της αξιόπιστης ενημέρωσης αλλά και τις συνέπειες της παραπληροφόρησης. Παράλληλα, θα πραγματοποιήσουν έρευνα για την επίδραση των ΜΜΕ και των μέσων κοινωνικής δικτύωσης στη σύγχρονη κοινωνία. 

Όμιλος Οικονομίας, Υπεύθυνη: Τέλιου Νίκη (ΠΕ80)

Τίτλος: Ανάλυση Κύκλου Ζωής Ενός Προϊόντος

α) Σκοπός και στόχος της ανάλυσης του κύκλου ζωής του προϊόντος, β) Διαδικασία παραγωγής του προϊόντος, γ) Εκτίμηση επιπτώσεων, δ) Μέτρα αντιμετώπισης των επιπτώσεων, ε) Συμπεράσματα

Όμιλος Μαθηματικών, Υπεύθυνος: Νάτσιος Γιώργος (ΠΕ03)

Τίτλος: Θεωρία Αριθμών

Σκοπός είναι να κατανοηθεί ο ρόλος του αριθμού, η εξέλιξή τους και οι εφαρμογές στη σύγχρονη επιστήμη.