You are currently viewing Συμμετοχή μαθητή του 1ου Πειραματικού ΓΕΛ Λάρισας στην ΚΣΤ΄ Σύνοδο της Βουλής των Εφήβων

Συμμετοχή μαθητή του 1ου Πειραματικού ΓΕΛ Λάρισας στην ΚΣΤ΄ Σύνοδο της Βουλής των Εφήβων

Στο πλαίσιο υλοποίησης του προγράμματος Βουλή των Εφήβων  το σχολικό έτος 2021-2022 26 μαθητές και μαθήτριες της Α και Β τάξης του 1ου Πειραματικού ΓΕΛ Λάρισας συμμετείχαν στην Ομάδα Συμμετοχικής Δράσης και στις δραστηριότητες για την ανάδειξη των έφηβων βουλευτών του εκπαιδευτικού προγράμματος «Βουλή των Εφήβων: Βήματα Δημοκρατίας ? Κάνοντας πράξη τη συμμετοχή» (ΚΣΤ Σύνοδος 2021-2022) με υπεύθυνες τις εκπαιδευτικούς κ.κ. Καρύτσα Αντιγόνη και Βερέμη Ανδρονίκη. Η κεντρική θεματική του προγράμματος ήταν : «Ψηφιακός Κόσμος: κωδικός Δημοκρ@τία #ενημερώνομαι #κρίνω #παρεμβαίνω». Το σχολείο στην ΚΣΤ Σύνοδο που υλοποιήθηκε διαδικτυακά στις 13- 15 Ιουλίου 2022 εκπροσώπησε ο μαθητής της Α΄ Λυκείου Γκισάκης Δημήτριος, ο οποίος συμμετείχε στην Ομάδα Γ΄ (Ψηφιακός κόσμος και ΜΜΕ). Μαζί με τα άλλα μέλη της Ομάδας απηύθυναν ερώτηση στο Πρόεδρο της Βουλής σχετικά με τα μέτρα  που πρόκειται να λάβει η Κυβέρνηση  για   την   καταπολέμηση της παραπληροφόρησης,  της  χειραγώγησης,   της διάδοσης   ψευδών   ειδήσεων, της έλλειψης αντικειμενικότητας στην ενημέρωση,  της χρήσης προπαγάνδας και   για   τη   διασφάλιση   της τήρησης   της   δημοσιογραφικής   δεοντολογίας   και   της   προστασίας   της ελευθερίας των ΜΜΕ.

Κατόπιν  εισηγήθηκαν:

  • την ενσωμάτωση στο υποχρεωτικό πρόγραμμα σπουδών ήδη από την Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση βιωματικών δράσεων εξοικείωσης με τα ψηφιακά ΜΜΕ και τα ΜΚΔ και ευαισθητοποίησης αναφορικά με τους κινδύνους που ελλοχεύουν σε αυτά. Τα εν λόγω προγράμματα θα μπορούσαν να περιλαμβάνουν σεμινάρια με ειδικούς, διαδικτυακές ή διά ζώσης ενημερωτικές συναντήσεις, ερευνητικές εργασίες, εκπαιδευτικά παιχνίδια κ.ά.
  • την αυστηρότερη τήρηση των κανόνων δημοσιογραφικής δεοντολογίας και διασφάλισης της διαφάνειας της λειτουργίας των Μέσων και άμεση επιβολή κυρώσεων, όπου οι κανόνες δεν τηρούνται.
  • τη θεσμοθέτηση της αξιολόγησης των ΜΜΕ από έναν ανεξάρτητο φορέα και τη συνεργασία μεταξύ φορέων, όπως το ΕΣΡ και οι δημοσιογραφικοί οργανισμοί.
  • την επικαιροποίηση του ήδη υπάρχοντος νομοθετικού πλαισίου για τα ΜΜΕ και τη συμπλήρωσή του με διατάξεις για τα ΜΚΔ, οι οποίες να προστατεύουν τις ευάλωτες κοινωνικές ομάδες, όπως οι ανήλικοι.
  • Τέλος, στο πλαίσιο της Ευρωπαϊκής Ένωσης και σε μια εποχή που κυριαρχούν τα ψηφιακά ΜΜΕ και τα ΜΚΔ, η χώρα μας επιβάλλεται να επιδιώκει τη συνεργασία με τα άλλα  κράτη-μέλη, στοχεύοντας στην προώθηση δημοκρατικών αξιών, στην προάσπιση της ελεύθερης έκφρασης και της αντικειμενικής ενημέρωσης με τη διοργάνωση δράσεων, επιμορφωτικών σεμιναρίων, φόρουμ και με ανάλογες ενημερωτικές/διαφημιστικές εκστρατείες.