You are currently viewing Βραβείο στο 1ο Πειραματικό Γενικό Λύκειο Λάρισας για διάκριση σε ευρωπαϊκούς διαγωνισμούς, με αφορμή την «Ημέρα της Ευρώπης, από την Περιφέρεια Θεσσαλίας

Βραβείο στο 1ο Πειραματικό Γενικό Λύκειο Λάρισας για διάκριση σε ευρωπαϊκούς διαγωνισμούς, με αφορμή την «Ημέρα της Ευρώπης, από την Περιφέρεια Θεσσαλίας

Σχολεία της Θεσσαλίας που διακρίθηκαν σε ευρωπαϊκούς διαγωνισμούς βράβευσε  με αφορμή την «Ημέρα της Ευρώπης», 9η Μαΐου, η Περιφέρεια Θεσσαλίας, σε εκδήλωση που συνδιοργάνωσε με το Europe Direct, την Ειδική Υπηρεσία Διαχείρισης και με την υποστήριξη της Περιφερειακής Διεύθυνσης Εκπαίδευσης Θεσσαλίας, στο κέντρο «Φρούριο» στη Λάρισα.

Στην εκδήλωση συμμετείχαν εκατοντάδες μαθητές από σχολεία όλων των βαθμίδων της εκπαίδευσης, παρουσία  εκπαιδευτικών, και απονεμήθηκαν τιμητικές πλακέτες για τις σπουδαίες διακρίσεις και συμμετοχές τους.

Το σχολείο μας έλαβε βραβείο για τις παρακάτω δράσεις:

  1. Στις 9 Σεπτεμβρίου 2022 απονεμήθηκε στο σχολείο μας (1o Πειραματικό Λύκειο Λάρισας), στους  εκπαιδευτικούς κ. Βασιλική Παπαϊωάννου (Αγγλικής φιλολογίας) και κ. Γιακοβή Δημήτρη (πληροφορικό) και σε 8  μαθητές της Α Λυκείου (2021-22) που συμμετείχαν στο πρόγραμμα eTwinning με τίτλο: «Let?s Talk about European Cultures» [ας μιλήσουμε για ευρωπαϊκές κουλτούρες] ετικέτα ποιότητας (QUALITY LABEL) από τη Εθνική Υπηρεσία eTwinning. Οι μαθητές επικοινώνησαν διαδικτυακά με μαθητές από την Τσεχία,  τη Γαλλία και την Αυστρία μέσω του twinspace (chat room, forums), αλλά και μέσω άλλων ΜΚΔ και πλατφορμών, ανταλλάσσοντας στοιχεία για τον τρόπο ζωής, την κουλτούρα και την εκπαίδευση στην κάθε χώρα, κατάφεραν μέσα σε συνθήκες covid να σχεδιάσουν δραστηριότητες και να τις υλοποιήσουν ομαδοσυνεργατικά.

  1. Στις 2 Σεπτεμβρίου 2022 απονεμήθηκε στο σχολείο μας (1o Πειραματικό Λύκειο Λάρισας) και στην  εκπαιδευτικό κ. Βασιλική Παπαϊωάννου και ε 7 μαθητές της Β Λυκείου (2021-22) ετικέτα ποιότητας (QUALITY LABEL) από τη Εθνική Υπηρεσία eTwinning για το  πρόγραμμα «Να διαβάζει κανείς ή να μη διαβάζει;»[ To Read or not to READ]. Το πρόγραμμα  περιελάμβανε εθνικές και διακρατικές δραστηριότητες που βοήθησαν τους μαθητές να αναπτύξουν επικοινωνιακές, κοινωνικές και συνεργατικές δεξιότητες καθώς και δεξιότητες ενσωμάτωσης της τεχνολογίας στη μαθησιακή διαδικασία , κριτική σκέψη και δημιουργικότητα. Στο πρόγραμμα, το 1ο Πειραματικό Λύκειο Λάρισας, διά της υπευθύνου εκπαιδευτικού αγγλικής γλώσσας Βασιλικής Παπαϊωάννου, υπήρξε συνιδρυτής με το Γυμνάσιο ? Λύκειο Vlasotince, της Σερβίας και εταίρους δύο Λύκεια της Τουρκίας.

Τα λογοτεχνικά είδη που προσεγγίστηκαν ήταν:

  • Το ποίημα «IF» by Rudyard Kipling 
  • To ποίημα AUTOBIOGRAPHY IN FIVE CHAPTERS by Portia Nelson
  • To έργο Romeo and Juliet by Shakespeare
  • Η ιστορία «A Case of Identity» by Sir Arthur Conan Doyle.
  • Το μυθιστόρημα «Περηφάνεια και Προκατάληψη» της Jane Austen

  • Το Νοέμβριο 2022 το 1o Πειραματικό Λύκειο Λάρισας συμμετείχε με τις 2 ξενόγλωσσους εκπαιδευτικούς (Παπαϊωάννου Βασιλική ? αγγλικής γλώσσας και Παπαγεωργίου Μαρία ? γαλλικής) και με τη βοήθεια του εκπαιδευτικού της πληροφορικής κ. Δημήτρη Γιακοβή και με 5 μαθητές της Γ λυκείου στον ευρωπαϊκό διαγωνισμό Juvenes Translatores, ένα Διαγωνισμό για την επιβράβευση των καλύτερων νεαρών μεταφραστών της Ευρωπαϊκής Ένωσης. O διαγωνισμός ?Juvenes Translatores? διοργανώνεται εδώ και 15 χρόνια από τη Γενική Διεύθυνση Μετάφρασης της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, απευθύνεται σε 17χρονους/νες μαθητές/μαθήτριες Μέσης Εκπαίδευσης της Ευρωπαϊκής Ένωσης και έχει στόχο να προωθήσει τη γλωσσομάθεια μεταξύ των νέων της Ευρώπης και να αναδείξει τη σημαντικότητα των μεταφραστικών δεξιοτήτων. Διεξάγεται ταυτόχρονα σε όλες τις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης και συμμετέχουν με κλήρωση από κάθε χώρα τόσα σχολεία όσες και οι έδρες που κατέχει η χώρα στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο.  Στον φετινό διαγωνισμό η Ελλάδα συμμετείχε με 21 σχολεία και 90 μαθητές. Οι γλώσσες στις οποίες οι μαθητές διαγωνίσθησαν ήταν τα αγγλικά και τα γαλλικά και στη μαθήτρια Ρέα Στεφάνοβιτς απονεμήθηκε ειδική μνεία για την εξαιρετική της μετάφραση (Φεβρουάριος 2023).

Τα προγράμματα και η προετοιμασία για αυτά υλοποιούνταν με την έγκριση των γονέων εκτός σχολικού ωραρίου και μαθητές και εκπαιδευτικοί αφιέρωναν τον ελεύθερο χρόνο τους για την υλοποίηση των δράσεων!

Ένα μεγάλο ευχαριστώ σε όσους βοήθησαν στην υλοποίηση των προγραμμάτων και τα στήριξαν! Ευχαριστούμε που για πρώτη φορά σε τοπικό επίπεδο αναγνωρίζεται «Η συμβολή των Ευρωπαϊκών Προγραμμάτων στην ποιότητα της εκπαίδευσης» και η συμβολή τους στη δια?όρφωση της προσωπικότητας του  ?αθητή και την αρ?ονική ένταξή του στην κοινωνία.