Οι μαθητές/τριες του 1ου Πειραματικού Λυκείου Λάρισας σε ρόλο ευρωβουλευτή

Στο πλαίσιο του προγράμματος «Σχολεία πρέσβεις του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου-EPAS», που υλοποιείται στο 1ο Πειραματικό Λύκειο Λάρισας για τρίτη συνεχόμενη χρονιά, οργανώθηκε με επιτυχία από την ομάδα ΕPAS του σχολείου εκπαιδευτική δράση προσομοίωσης Συνεδρίασης του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου.

Η προσομοίωση πραγματοποιήθηκε στην αίθουσα του Δημοτικού Συμβουλίου Λάρισας τη Δευτέρα 12 Φεβρουαρίου 2024.

Οι συμμετέχοντες/ουσες στην εκπαιδευτική δράση, αρχικά ενημερώθηκαν συνοπτικά από την Πρόεδρο του Δ.Σ. Λάρισας, κ. Γαρυφαλλιά Καρυστιανού, για την αναγκαιότητα της ενεργού πολιτειότητας.

Στη συνέχεια, με την  υποστήριξη των εκπαιδευτικών του προγράμματος, Καρύτσα Αντιγόνης και Καραλοπούλου Αθηνάς, οι  συμμετέχοντες/χουσες  χωρίστηκαν στα αντίστοιχα επτά κόμματα του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου. Ορίστηκε η Πρόεδρος της Συνεδρίασης και  οι ευρωβουλευτές/τριες ασχολήθηκαν με το θέμα «Η ενεργός πολιτειότητα ως εφαλτήριο για μία πιο δημοκρατική Ευρωπαϊκή Ένωση». Αρχικά προηγήθηκε μια σύντομη ενημέρωση από την Πρόεδρο της συνεδρίασης αναφορικά με το άρθρο 15  της Συνθήκης της Λισαβόνας καθώς και της υφιστάμενης κατάστασης στις χώρες της ΕΕ καθώς οι σύγχρονοι πολίτες δεν είναι εξίσου μαχητικοί και δραστήριοι σε πολιτικό επίπεδο. Οι συμμετέχοντες/ουσες ως ευρωβουλευτές/τριες κλήθηκαν να υποβάλλουν προτάσεις ενίσχυσης της συμμετοχής των νέων και γενικότερα των πολιτών στα κοινά καθώς και τρόπους αποτελεσματικότερης συνεργασίας της ΕΕ με τους πολίτες, σύμφωνα με τις θεμελιώδεις αρχές της αντιπροσωπευτικής δημοκρατίας. Στη συνέχεια προετοίμασαν ψήφισμα για την  συνεδρίαση της ολομέλειας, το οποίο αναγνώσθηκε από την Πρόεδρο και ακολούθησε ψηφοφορία με ανάταση του χεριού. Οι προτάσεις με τα περισσότερα υπερ ήταν ο ρόλος που διαδραματίζουν τα ΜΜΕ  στη διαμόρφωση των απόψεων των πολιτών σχετικά με την πολιτική της ΕΕ και την ίδια την Ένωση (καταπολέμηση της παραπληροφόρησης και των ψευδών ειδήσεων όσον αφορά ζητήματα της ΕΕ, καθώς αποτελούν ανασταλτικό παράγοντα της ενεργού πολιτειότητας) καθώς και η διαμόρφωση μίας κοινότητας πολιτών, ενεργών και δραστήριων, καταλήγοντας πως οι πολίτες θα πρέπει να έχουν μεγαλύτερο λόγο στη διαδικασία λήψης αποφάσεων της ΕΕ.